අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලය

ශ්‍රී ලංකා ප්‍ර‍ජාතාන්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජයේ අග්‍රාමාත්‍යවරයාගේ නිල රාජකාරි කටයුතු සිදුකරන අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලය, රාජ්‍ය ප්‍රතිපත්තීන්ට අනුකූලව ආර්ථික හා සමාජීය සංවර්ධන ඉලක්ක සාක්ෂාත් කර ගැනිම උදෙසා අවශ්‍ය මඟපෙන්වීම, සම්බන්ධීකරණය හා නායකත්වය ලබා දීම සිදුකරනු ලබයි.

එමෙන්ම, කාලීන අභියෝග හමුවේ නොබියව, තිර අදිටනින් යුතුව එම අභියෝග සඳහා කඩිනම් පිළියම් යෙදීමටත්, ජනතාවගේ අපේක්ෂාවන් සඵලකර දීම සඳහා දුෂ්කර කාල සීමාවන්හි, ඔවුන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටිමින් එකී අපේක්ෂාවන් ඉටුකිරීමට අවශ්‍ය නායකත්වය ලබා දීම අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලය මඟින් සිදු කරනු ලබයි. තවද,රටේ සංවර්ධන කාර්ය සඵල කර ගැනීම සඳහා අවශ්‍ය ප්‍රතිපත්ති සම්පාදනය හා ජනතා කේන්ද්‍රීය ප්‍රවේශයක් තුළින් තිරසර ලෙස රටේ සංවර්ධන ඉලක්ක සපුරා ගැනීමට අවශ්‍ය දායකත්වය, මඟපෙන්වීම හා මනා සම්බන්ධීකරණයක් සැපයීම හා ගෝලීය අන්‍යෝන්‍ය සබඳතා පුළුල් කිරීමේ අරමුණින් රාජ්‍යතාන්ත්‍රික කටයුතු සම්බන්ධයෙන් දායකත්වය සැපයීමත්,අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලය මඟින් නිරන්තරවමසිදු කරනු ලබයි.

දැක්ම

“ස්වාධින ස්වෛරී හා සෞභාග්‍යමත් ශ්‍රී ලංකාවක්”

මෙහෙවර

“ශ්‍රී ලාංකේය ජනතාවගේ අපේක්ෂාවන් මල්ඵල ගැන්වීම පිණිසත්, ඔවුන්ගේ ජීවන තත්ත්වය නංවාලීම පිණිසත්, රාජ්‍ය හා රාජ්‍ය නොවන ආයතන අතර මනා සම්බන්ධීකරණයක් පවත්වා ගනිමින් යහපාලනයෙන් යුත් විශිෂ්ට රාජ්‍ය යාන්ත්‍ර‍ණයක් උදෙසා අවැසි නායකත්වය සැපයීම”

මෙවර අයවැයෙන් සියළු ක්ෂේත්‍ර ආවරණය කර තිබෙනවා - අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය

රජය කෙටි කාලීන පුද්ගලික න්‍යාය පත්‍ර මත හෝ පුද්ගලික අවශ්‍යතා මත වැඩ කරන්නේ නැහැ.

රටේ බහුපක්ෂ ක්‍රමයට තර්ජනයක් ඇති කර තිබෙන්නේ විපක්ෂය විසින්

මෙවර අයවැයෙන් රටේ සියළු ක්ෂේත්‍ර ආවරණය කර තිබෙන බවත්, රජය කෙටි කාලීනව, පුද්ගලික න්‍යාය පත්‍රයක් මත හෝ පුද්ගලික අවශ්‍යතා මත වැඩ නොකරන බවත් අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය පැවසුවාය.

2026 වසර සඳහා ඉදිරිපත් කළ විසර්ජන පනත පිළිබඳ අදහස් දක්වමින් අග්‍රාමාත්‍යතුමිය නොවැම්බර් 08 දින පාර්ලිමේන්තුවේ දී මේ බව පැවසීය.

එහිදී වැඩිදුරටත් අදහස් දැක් වූ අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය මෙසේද කීය.

ජනාධිපතිතුමා අයවැය ඉදිරිපත් කරන අවස්ථාවේ, පක්ෂ විපක්ෂ කියන ඒ බෙදීම් රේඛාව පොඩ්ඩකට අත ඇරලා හරියට අහගෙන හිටියා නම්, එම කතාව තුළත්, ඉදිරිපත් කළ අයවැය තුළත් අපි සියලු දෙනාට දැක ගන්න, ඉගෙන ගන්න බොහෝ කරුණු කාරණා තිබුණා.

එහි අන්තර්ගතය තුළ වගේම ඒ කරුණු, ඒ යෝජනා, ඒ සංඛ්‍යා ලේඛන සියල්ලම පිටිපස්සේ ඉතාමත්ම වැදගත් කතාවක් තියෙනවා. මම යෝජනා කරන්නේ සියලු දෙනාම ඒ කතාව හොඳින් තේරුම් ගන්න උත්සාහ කරන්න කියලා.

සැලසුම්කරණය හරියට සිද්ධ වෙනකොට ප්‍රතිපත්ති සහ නීති සම්පාදනය කිරීම විතරක් නෙවෙයි, නීති හරියට ක්‍රියාත්මක වෙනකොට ඉලක්ක සහගතව නායකත්වයක් දීලා දේශපාලන විනයක් ඇතුව ආණ්ඩුකරණයක් කිරීමෙන් ප්‍රතිඵල ගන්නෙ කොහොමද, රටක් දියුණු වෙන්නේ කොහොමද, කියන එක ගැන ඉතාමත්ම හොඳ කතාවක් අයවැය කතාවේත්, අයවැය තුළත් තිබුණා. අන්න ඒක තමා මේ වෙලාවේ වැදගත්.

ආණ්ඩුවේ මේ දෙවැනි අයවැය යි. අපි පළමුව අයවැය ඉදිරිපත් කළේ 2025 අප්‍රේල් මාසේ. ඒත් ඊට කලින් ආණ්ඩුව භාර ගන්නකොට රට තිබුණ තත්වයත්, ජාත්‍යන්තර තත්වයත්, අපේ රටේ ජනතාව ඒ මොහොතේ දක්වපු අදහසුත්, මේකෙන් ගොඩ එන්න අපිට මොන වගේ කාලයක් යයිද කියන අවිනිශ්චිතබවත් එදා තිබුණා. කඩා වැටුණු බලාපොරොත්තු තිබුණ මොහොතකයි මේ රජය බලයට පත් වුණේ.

වැටුණු රටක් බාරගත්ත මේ ආණ්ඩුව අප්‍රේල් මාසෙ තමයි පළවෙනි අයවැය ඉදිරිපත් කළේ. ඊයේ ඉදිරිපත් වෙච්ච සංඛ්‍යා ලේඛන ඉදිරිපත් වෙන්නේ අප්‍රේල් සිට සැප්තැම්බර් මාස දක්වායි. ඒ අයවැය මාස නමයකටයි ඉදිරිපත් වුණේ. සම්පූර්ණ වියදම අපිට පෙන්නුම් කරන්න වෙන්නේ දෙසැම්බර් මාසය වනවිටයි.

රට ස්ථාවර කිරීමේ සැලැස්ම තුළ මූල්‍ය විනයක් ඇතුව රට පාලනය කිරීමේ සහ ආණ්ඩුකරණයේ සාර්ථකභාවය තමයි අපිට ජනාධිපතිතුමා පෙන්නුම් කළේ. ඒක අපි අගය කළ යුතුයි. පක්ෂ විපක්ෂ බේදයකින් තොරව ඒක පිළිඅරගෙන තමයි ඉදිරියට මේ පිළිබඳ කතා කරන්න පුළුවන් වෙන්නේ. තියෙන අඩුපාඩු කතා කරලා පෙන්නුම් කරන්න පුළුවන් වෙන්නේ.

මේ වෙනකොටත් මාස හයක අයවැය තුළ අපි සියයට පනහටත් වැඩි ප්‍රගතියක් පෙන්නුම් කරලා තියෙනවා. පොදුවේ ගත්තොත් රජය බලාපොරොත්තු වෙනවා මේ ඉදිරි මාස දෙක තුළ දෙසැම්බර් 31 වැනි දා වෙනකොට ඒ වියදම ඊටත් වඩා වැඩි වෙයි කියලා. ව්‍යාපෘති ක්‍රියාත්මක වෙන්න පටන් ගත්තේ සැප්තැම්බර් මාසේ, ඒ නිසා මම හිතන්නේ මේක ඒ කෝණයෙනුත් බලනවා නම් අපිට වඩාත් නිවැරදි පින්තූරයක් ලබා ගන්න පුළුවන්.

හැබැයි වැටිලා තිබුණ රටක් තමයි අපි මේ මට්ටමට ගන්නේ. අද අපිට විපක්ෂයත් කියනවා භාණ්ඩාගාර ඉතිරිලා ගිහිල්ලා කියලා. රජය මූල්‍ය විනයක් පවත්වාගෙන යනවා. මේ සියල්ලම සිද්ධ වුණේ අහම්බයක් හැටියට නෙවෙයි. මේවා දැක්මක් සහිත නායකත්වයක ප්‍රතිඵල. මම හිතන්නේ මේ වෙලාවේ අපි ඉගෙන ගත යුතු සහ අගය කළ යුතු පාඩම එයයි.

අපිට මෙතන සතුටු වෙන්න තවත් කාරණයක් තියනවා. අපි රජය භාර ගන්නකොට වෙන ආණ්ඩු වගේ අපේ මිනිස්සුන්ගෙන් ආයතන පුරවගත්තේ නෑ. මාරු කළේ නෑ. ඒකට සමහර වෙලාවට අපේ පාක්ෂිකයන් පවා අපිට දොස් කිව්වා. අපිට පෙන්නන්නත් ඕන උනා හරි නායකත්වයක් තුළ හරි දැක්මක් තුළ සැලසුම් සහගතව වැඩ කරගෙන යන්න මේ රාජ්‍ය සේවය, එකම නිලධාරීන් එකම ඔලු ගෙඩි ටිකට වුණත් පුළුවන්කමක් තියෙනවා කියලා. වෙනස් වෙන්න ඕන තැන් තියෙනවා. මීට වඩා කාර්යක්ෂම වෙන්න ඕනද? ඔව්. මීට වඩා හොඳින් වැඩ කරන්න ඕනෙද? ඔව්.

රාජ්‍ය සේවයට අපි විශාල සහන ලබා දුන්නේත්, ජනවාරි සිට දෙවැනි වාරිකය දෙන්නෙත්, ඒ වගේම රාජ්‍ය සේවය තුළ ලැබිය යුතු අනිත් වරප්‍රසාද දීමනා වැඩි කරන්නේත් වඩා හොදින් කාර්යක්ෂමව වැඩ කරන්න. මේ සදහා මේ අයවැය තුළ මුදල් වෙන්කරලා තියෙන්නේ.

අපිට අවශ්‍යයි රාජ්‍ය සේවය කාර්යක්ෂම ජනතාවාදී සහ වඩා සැලසුම් සහගතව, ඉලක්ක සහගතව වැඩ කරන සේවයක් බවට පත් කරන්න. මේක ක්‍රියාවලියක් 2025 ජනවාරි වලට වඩා අද අපිට දියුණුවක් පේනවා. අපිට විශ්වාසයි 2026 වෙනකොට ඊටත් වඩා වර්ධනයක්, ඊටත් වඩා දියුණුවක්, ඊටත් වඩා වෙනස්ම සැලසුම් සහගත සංවර්ධන ක්‍රියාවලියක් දකින්න ලැබෙයි කියලා. පුද්ගලික හෝ පටු දේශපාලන අරමුණු වෙනුවන් නෙමෙයි, කණ්ඩායමක් හැටියට සාමූහිකයක් හැටියට රටට අවශ්‍ය දියුණුව ලබා ගැනීම සඳහා සැලසුම් සහගත යන ගමනක් කියන එක මේ වෙලා තියෙන වෙනස, මේ වෙමින් පවතින පරිවර්තනය තළින් තේරුම් ගන්න පුළුවන් . අපි රට බාරගත්තේ කොතනින්ද කියන එක අමතක කරලා අපිට මේක හරියට තේරුම් ගන්න බෑ.

රටට අවශ්‍ය දියුණුව ලබා ගැනීම සඳහා සැලසුම් සහගතව යන ගමනක් කියන එක මේ වෙලාවේ ආණ්ඩුව විතරක් නෙවෙයි රජයේ නිලධාරින් මෙන්ම ජනතාවත් තේරුම් ගනිමින් යන නිසා තමයි අපිට මේ ප්‍රතිඵල පෙන්නන්නේ. මේක ක්‍රියාවලියක්. මම හිතන්නේ වෙන ආණ්ඩු වැඩ භාර ගත්තම පෙන්නන වැඩයි, අපේ ආණ්ඩුවේ වැඩයි නිකන් සරලව සංසන්දනය කරලා මේ වෙලා තියෙන වෙනස, මේ වෙමින් පවතින පරිවර්තනය තේරුම් ගන්න බෑ. අපි යන ගමන වෙනස්. ඒකත් අපි පැහැදිලිවම කියන්න ඕනේ.

අපි මේක කෙටි කාලීනව පුද්ගලික න්‍යාය පත්‍රයක් මත පුද්ගලික අවශ්‍යතා මත අමාත්‍යංශයෙන් අමාත්‍යාංශයට එක එක ඇමතිවරයාගේ ඊගෝ එක වර්ධනය කරගන්න හෝ දේශපාලන හෝ පුද්ගලික අරමුණු එක්ක නෙවෙයි වැඩකරන්නේ. මේ අපි කණ්ඩායම් හැඟීමක් එක්ක හදාගත්ත සැලැස්මක්. රටක් ගැන හිතලා හදාගත්ත සැලැස්මක්. ඒ අනුවයි අපි වැඩ කරන්නේ. අපේ එකසිය පනස් නව දෙනාම ඒක තේරුම් අරගෙන ඉන්නේ. අපිට පැවරුණ කොටසක් තියෙනවා. අපි ඒ වගකීම ඉෂ්ට කළාම තමයි මුළු සැලැස්ම අපිට සාර්ථක වෙන්නේ කියන එක ගැන අපි තර්කයක් නෑ. ඒ අනුව තමයි අපි වැඩකරගෙන යන්නේ

මට හිතෙනවා අපේ ප්‍රතිපත්තිය අපිට වඩා විපක්ෂය පාඩම් කරලා තියෙනවා කියලා. ඒකෙ තියෙන පිටු, අංක, ඡේද දක්වා කටපාඩම් කරගෙන ඉන්නේ. මම ඉතාමත්ම ආදරෙන් මතක් කරන්නේ ඒක අපේ අවුරුදු පහක සැලැස්ම. අපිට මේ රට ගැන දීර්ඝකාලීන දැක්මක් තියෙනවා.

වසර පහකට පස්සේ මැතිවරණයක් එනවා එදාට අපි මැතිවරණ වේදිකාවල අපේ ප්‍රගතිය ගැන තර්ක කරමු.

අද විපක්ෂයෙන් චෝදනාවක් කරනවා ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය අනතුරේ කියලා. බහුපක්ෂ ක්‍රමය අනතුරේ කියලා. මම කැමතියි විපක්ෂයෙන් අහන්න කොහේද ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය අනතුරට ලක්වෙලා තියෙන්නේ කියලා. අපි මේ පාර්ලිමේන්තුවට තිබිය යුතු මූල්‍ය වගකීම පිළිබඳ සම්පූර්ණ බලය දීලා ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ. අපි නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීම ප්‍රජාතන්ත්‍ර විරෝධයද? නීතියක් ක්‍රියාත්මක කිරීමේදී තරාතිරම බලන්නැතුව නීතිය ක්‍රියාත්මක කිරීම ප්‍රජාත්‍රන්ත විරෝධීද?

දැන් ඔබතුමාලා පක්ෂ ගණනාවක ඉඳලා එකතුවෙලා තිබෙනවා. පක්ෂ ගනනාවක් එක පක්ෂයක් උනාම බහු පක්ෂ ක්‍රමය අනතුරේ තමයි. එහෙම බැලුවම බහු පක්ෂ ක්‍රමය ඇත්තටම අනතුරේ දාලා තියෙන්නේ විපක්ෂය විසින්. තමන්ගේ පක්ෂ ආරක්ෂා කරගන්න, තමන්ගේ පක්ෂ ගොඩනගා ගන්න, තමන්ගේ පක්ෂ ජනතාවට දැනෙන විදියට ජනතාව නියෝජනය කරන විදියට ගොඩනගන්න අපොහොසත් වීම තුළින් අද රටේ බහු පක්ෂ ක්‍රමයට අනතුරක් තියෙනවා නම් ඒ අනතුර එල්ල වෙලා තියෙන්නේ විපක්ෂයෙන්.

බහු පක්ෂ ක්‍රමය නැති කරන්න රජයට කිසිම වුවමනාවක් නෑ, අපිට ඒක කරන්න වෙලාවකුත් නෑ. අපි බලයට පත් වුණේ විපක්ෂය වෙනුවෙන් නෙමෙයි. මේ රටේ ජනතාව වෙනුවෙන් මේ රට හදන්නත් මේ රටේ ජනතාවගේ අවශ්‍යතා සම්පූර්ණ කරන්නත්. අපි ඒක අරමුණු කරගෙන ගමනක් යනකොට දේශපාලනය වෙනස් වෙනවා. ජනතාව දේශපාලනයෙන් බලාපොරොත්තු වෙන දේ වෙනස් වෙනවා. ඒක තමයි ඇත්තටම මෙතන සිද්ධ වෙමින් තියෙන ලොකුම පරිවර්තනය. රටේ දේශපාලන සංස්කෘතියේ වෙනසක් ඇති වෙලා තියෙනවා. ජනතාව නැවත වතාවක් ඒ පැරණි ක්‍රමයට යන්නේ නැහැ. අන්න ඒ අලුත් වෙන දේශපාලන සංස්කෘතිය හරියට තේරුම් අරගෙන ඔබේ පක්ෂ ඒ වෙනස් වෙන දේට අනුගත නොවී පරණ එකේ එල්ලිලා ඉන්න තාක් ඔබට මේක තේරුම් ගන්න බැහැ.

විශේෂයෙන් මතක් කරන්න අවශ්‍යයි මේ අයවැය තුළ අපි අත්හැරපු, නොසලකා හැරපු කිසිම ක්ෂේත්‍රයක්, කිසිම සමාජ කණ්ඩායමක් නෑ. ඉතාමත්ම පිළිවෙලට එකින් එක මේ රටේ තියෙන ප්‍රශ්න හරියට හඳුනාගෙන රැකවරණය අවශ්‍ය ජන කණ්ඩායම් හරියට හඳුනාගෙන අවුරුද්දක් තුළ ඒ වෙනුවෙන් කළ හැකි දේ සහ දීර්ඝ කාලීනව පෙළ ගස්වමින් ව්‍යුහාත්මක ප්‍රශ්න විසඳීමට ගත යුතු ක්‍රියාමාර්ග ගැනත් සිතමින් වසරක් තුළ අපි කරන්න පුළුවන් දේ ඉතාමත්ම පැහැදිලිව ඉතාමත්ම තර්කානුකූළව සැලසුම් සහගතව ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා. කිසිම කරුණක් අත ඇරලා ගිහිල්ලා තියෙනවා කියලා කියන්න බෑ.

රට ස්ථාවර වුණයින් පස්සේ ඊළඟ පියවර හැටියට රටේ වර්ධනය ලබාගන්නේ කොහොමද, අර පිරී ඉතිරිලා ගිහිල්ලා තියෙන භාණ්ඩාගාරයේ මුදල් හරියට කළමනාකරණය කරමින් ජනතාවට ඒකෙ ප්‍රතිලාභ ලබාදෙන්නේ කොහොමද වගේම, නැවත ආර්ථික අර්බුධයක් එන එක වළක්වන්නේ කොහොමද යන මේ සියල්ල ගැන හිතමින් මෙම අය වැය සකස් කර තිබෙනවා යැයි අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය පැවසුවාය.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය

බංගලාදේශ විදේශ කටයුතු ලේකම්වරයා අග්‍රාමාත්‍යවරිය හමුවෙයි.

බංගලාදේශ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ විදේශ ලේකම් අතිගරු තානාපති Asad Alam Siam මහතා නොවැම්බර් 06 වන දින අරලියගහ මන්දිරයේදී අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය හමුවිය.

බංගලාදේශ විදේශ කටයුතු ලේකම්වරයා සහ බංගලාදේශ දූත පිරිස අග්‍රාමාත්‍යවරිය විසින් පිළිගනු ලැබූ අතර මෙහිදී වගවීම, විනිවිදභාවය සහ යහපාලනය අවධාරණය කරමින් වත්මන් කලාපීය සංවර්ධනයන් සහ අන්‍යෝන්‍ය වශයෙන් වැදගත් කරුණු සාකච්ඡා කිරීම කෙරෙහි අවධානය යොමු විය.

අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය විසින් ආයතනික ප්‍රතිසංස්කරණවල වැදගත්කම සහ ඵලදායී හා විනිවිදභාවයෙන් යුතු පාලන පද්ධති ශක්තිමත් කිරීම සඳහා දූෂිත ක්‍රියාවලීන් තුරන් කිරීමේ අවශ්‍යතාවය අවධාරණය කළ අතර පොදු උනන්දුවක් දක්වන ක්ෂේත්‍ර කෙරෙහි ශ්‍රී ලංකාව සහ බංගලාදේශය අතර සහයෝගීතාව වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඇති මාර්ගයන් පිළිබඳ දෙපර්ශවය සාකච්ඡා කළහ.

මෙම අවස්ථාවට දෙරටේ ජ්‍යෙෂ්ඨ නිලධාරීන් සහභාගී වූ අතර බංග්ලාදේශ දූත පිරිසට ශ්‍රී ලංකාවේ බංගලාදේශ මහ කොමසාරිස් අතිගරු Andalib Elias මහතා; විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් Ishrat Jahan මහත්මිය; විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ අධ්‍යක්ෂ (FSO) Md. Manuar Mukarram මහතා; සහ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ සහකාර ලේකම් Mohammad Nahid Zahangir මහතා ඇතුළත් විය. ශ්‍රී ලංකා දූත පිරිසට බංගලාදේශයේ ශ්‍රී ලංකා මහ කොමසාරිස් අතිගරු ධර්මපාල වීරක්කොඩි මහතා; අග්‍රාමාත්‍ය අතිරේක ලේකම් සාගරිකා බෝගහවත්ත මහත්මිය; සහ දකුණු ආසියානු සහ සාර්ක් අංශයේ අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් සමන්ත පතිරණ මහතා ඇතුළත් විය.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය

නිපොන් පදනමේ සභාපති අග්‍රාමාත්‍යවරිය හමුවෙයි.

නිපොන් පදනමේ සභාපති වන යොහෙයි සසකාවා මහතා නොවැම්බර් 06 වන දින අරලියගහ මන්දිරයේදී අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය හමුවිය.

යොහෙයි සසකාවා මහතා උණුසුම් ලෙස පිළිගත් අග්‍රාමාත්‍යවරිය ඔහුගේ දෙවන ශ්‍රී ලංකා සංචාරය පිළිබඳව සිය කෘතඥතාව පළ කළාය. එදින උදෑසන පැවති ලාදුරු රෝගය පිළිබඳ දැනුවත් කිරීමේ සමුළුවට සහභාගී වූ සසකාවා මහතා ඒ පිළිබඳව අග්‍රාමාත්‍යවරිය දැනුවත් කළේ ය. ආබාධ සහිත පුද්ගලයින්ට, විශේෂයෙන් විශේෂ අවශ්‍යතා ඇති සිසුන්ට සහාය දැක්වීම සඳහා නිපොන් පදනම විසින් දැනට ශ්‍රී ලංකාවේ ක්‍රියාත්මක කරන ව්‍යාපෘති පිළිබඳව ද මෙහිදී සභාපතිවරයා පැහැදිලි කළේ ය.

ශ්‍රී ලංකා අංගාදේශක හා ඍජුකරණ වෛද්‍ය විද්‍යාලයේ කටයුතු පිළිබඳව සාකච්ඡා කළ සසකාවා මහතා රජයේ සහාය ඇතිව එම ආයතනය විශ්වවිද්‍යාල මට්ටමට උසස් කිරීමට යෝජනා කළ අතර මෙම යෝජනාව පිළිබඳ සලකා බැලීම සඳහා අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයට උපදෙස් ලබා දෙන බවට මෙහිදී අග්‍රාමාත්‍යවරිය සඳහන් කළාය.

උතුරු පළාතේ නිපොන් පදනම විසින් ගෙන යනු ලබන “පාසල් 100 ව්‍යාපෘතිය” මෙහිදී අග්‍රාමාත්‍යවරිය පැසසුමට ලක් කළ අතර ආබාධ සහිත සිසුන් සඳහා අධ්‍යාපනික හා සමාජීය වශයෙන් ඇතුළත් කිරීම වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා රජයේ කැපවීම නැවත තහවුරු කළාය. ඇතැම් වැඩසටහන් ක්‍රියාත්මක කිරීමේදී මුහුණ දීමට සිදුවන සම්පත් සීමාවීම් පිළිබඳ ව දැක්වූ අග්‍රාමාත්‍යවරිය මෙම අභියෝගවලට මුහුණ දීම සඳහා ජපානය ලබා දෙන අඛණ්ඩ සහයෝගය අගය කළා ය.

සියලු දෙනා ඇතුළත් සමාජයක් සහ සමාජ සුභසාධනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමේදී ශ්‍රී ලංකාව සමඟ ද්විපාර්ශ්වික සහයෝගීතාව වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ජපානයේ කැපවීම ශ්‍රී ලංකාවේ ජපන් තානාපති අතිගරු Akio Isomata මහතා මෙහිදී නැවත අවධාරණය කළේය.

අවසාන වශයෙන් අධ්‍යාපනය, ප්‍රවේශ්‍යතාව සහ සමාජ ඇතුළත් කිරීම ප්‍රවර්ධනය කිරීමේදී ශ්‍රී ලංකාව, ජපානය සහ නිපොන් පදනම අතර සහයෝගීතාව ශක්තිමත් කිරීම සඳහා දෙපාර්ශයේ කැපවීම මෙහිදී අවධාරණය කෙරිණි.

මෙම අවස්ථාවට නිපොන් පදනමේ සභාපති යොහෙයි සසකාවා මහතා; ශ්‍රී ලංකාවේ ජපන් තානාපති අතිගරු Akio Isomata මහතා; ජපාන තානාපති කාර්යාලයේ දෙවන ලේකම් Ryo Takaoka මහතා; සහ නිපොන් පදනමේ සභාපතිගේ ලේකම් Shota Nakayasu මහතා සහභාගී වූ අතර ශ්‍රී ලංකාව නියෝජනය කරමින් අග්‍රාමාත්‍ය ලේකම් ප්‍රදීප් සපුතන්ත්‍රි මහතා; අග්‍රාමාත්‍ය අතිරේක ලේකම් සාගරිකා බෝගහවත්ත මහත්මිය; විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ නැගෙනහිර ආසියානු සහ ඕෂනියා අංශයේ අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් සාවිත්‍රි පානබොක්කේ මහත්මිය; සහ විදේශ කටයුතු අමාත්‍යාංශයේ නැගෙනහිර ආසියානු සහ ඕෂනියා අංශයේ සහකාර අධ්‍යක්ෂිකා ගයංගා ඩයස් මහත්මිය සහභාගී වූහ.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය

වතිකානු විදේශ කටයුතු අමාත්‍යවරයා සහ අග්‍රාමාත්‍යවරිය අතර හමුවක්

රාජ්‍යයන් සහ ජාත්‍යන්තර සංවිධාන සමඟ ශුද්ධාසනයේ සබඳතා පිළිබඳ ලේකම් අගරදගුරු (ශුද්ධාසනයේ විදේශ කටයුතු අමාත්‍ය ) Paul Richard Gallagher හිමිපාණන් නොවැම්බර් 3 වන දින අරලියගහ මන්දිරයේදී අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය හමුවිය.

මෙහිදී අධ්‍යාපනය, සංහිඳියාව සහ ජාත්‍යන්තර සබඳතා පිළිබඳ අවධානය යොමු වූ අතර අග්‍රාමාත්‍යවරිය විසින් රජයේ ප්‍රතිපත්ති රාමුව යටතේ හඳුන්වා දෙන නව අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ පිළිබඳව අගරදගුරු Gallagher හිමිපාණන් හට පැහැදිලි කළා ය. අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ පිළිබඳ සිය ප්‍රසාදය පළ කළ අගරදගුරු හිමිපාණන් "අධ්‍යාපනය යනු සාමය, බලාපොරොත්තුව සහ ප්‍රජා සංවර්ධනය සඳහා වන නව නාමයක්" බව සඳහන් කරමින් ලෝක අධ්‍යාපනය සඳහා වන ජුබිලිය වැනි ශුද්ධාසනයේ ගෝලීය මුලපිරීම ඉස්මතු කළේ ය.

ගැටුම්වලින් පසු ගොඩ නැගී ඇති සංහිඳියාව පිළිබඳ අවධාරණය කළ අග්‍රාමාත්‍යවරිය වත්මන් රජය විසින් ගෙන යන සියලු දෙනාගේ අයිතීන් ආරක්ෂා වන එක්සත් ප්‍රවේශයක් සඳහා වන ගමන් මඟ පැහැදිලි කරමින්, සංහිඳියාව ළඟා කර ගැනීම සඳහා නිරන්තරයෙන් සංවාද සහ අලුත් චින්තනයක් අවශ්‍ය බව අවධාරණය කළා ය. රජය විසින් ගෙන යන මෙම දැක්ම පැසසුමට ලක් කළ අගරදගුරු Gallagher හිමිපාණන් ජාත්‍යන්තර විශ්වාසය පවත්වා ගැනීම සඳහා අධිකරණ පද්ධතිය, විශ්වාසය සහ විනිවිදභාවය ශක්තිමත් කිරීමේ වැදගත්කම අවධාරණය කළේය.

අවසන් වශයෙන් අගරදගුරු Gallagher හිමිපාණන් විසින් ශුද්ධෝත්තම XIV වන Leo පාප් වහන්සේගේ ශ්‍රී ලංකා නිල සංචාරක් පිණිස යෝජනාවක් ඉදිරිපත් කරන ලද අතර ඒ සඳහා විධිමත් ලෙස ආරාධනා කිරීමට කටයුතු සලසන බවට පවසමින් අග්‍රාමාත්‍යවරිය එම යෝජනාව පිළිගත්තා ය. අගරදගුරු Gallagher හිමිපාණන් විසින් ශුද්ධාසනය නැරඹීමට කළ ආරාධනය ද අග්‍රාමාත්‍යවරිය විසින් මෙහිදී පිළිගනු ලැබීය.

වතිකානු දූත පිරිසට කොළඹ ශුද්ධාසනයේ තානාපති කාර්යාලයේ භාරකාර ගරු Monsignor Roberto Lucchini හිමිපාණන් සහ ශුද්ධාසනයේ රාජ්‍ය ලේකම් කාර්යාලයේ උප ලේකම් ගරු Monsignor Tomislav Zubac හිමිපාණන් ඇතුළත් වූ අතර ශ්‍රී ලංකාව නියෝජනය කරමින් අග්‍රාමාත්‍ය ලේකම් ප්‍රදීප් සපුතන්ත්‍රි මහතා; අතිරේක ලේකම් සාගරිකා බෝගහවත්ත මහත්මිය; අධ්‍යක්ෂ ජනරාල් සුගීෂ්වර ගුණරත්න මහතා; සහ විදේශ කටයුතු, විදේශ රැකියා සහ සංචාරක අමාත්‍යාංශයේ නියෝජ්‍ය අධ්‍යක්ෂ (යුරෝපය සහ උතුරු ඇමරිකාව) අනෝද්‍යා චිරස්රි මහත්මිය යන පිරිස මෙම අවස්ථාවට සහභාගී වූහ.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය

ලෝක ආහාර වැඩසටහනේ (WFP) නියෝජිතයින් සහ අග්‍රාමාත්‍ය ලේකම් අතර හමුවක්.

ලෝක ආහාර වැඩසටහනේ (world Food Programe - Sri Lanka) මෙරට නියෝජිත ලෙස පත් වූ පිලිප් වෝඩ් සහ නියෝජ්‍ය අධ්‍යක්ෂ රොබට් ඔලිවර් යන මහත්වරුන් ඊයේ (27) අග්‍රාමාත්‍ය කාර්යාලයේදී අග්‍රාමාත්‍ය ලේකම් ප්‍රදීප් සපුතන්ත්‍රි මහතා හමුවිය.

1968 සිට ශ්‍රී ලංකාවේ ක්‍රියාත්මක වන ලෝක ආහාර වැඩසටහන මගින් ශ්‍රි ලංකාවේ ආහාර සුරක්ෂිතතාව, පෝෂණ සුරක්ෂිතතාව, ආර්ථික හා දේශගුණික අභියෝගයන්ට මුහුණ දෙන ප්‍රජාවන්ගේ ඔරොත්තු දීමේ හැකියාව ශක්තිමත් කිරීම කෙරෙහි සහය ලබා දීම සිදු කෙරේ.

මෙහිදී 2023- 2027 දක්වා ලෝක ආහාර වැඩසටහනේ (WFP) උපායමාර්ගික සැලැස්ම සහ ඉදිරි ක්‍රියාමාර්ග පිළිබඳ අවධානය යොමු වූ අතර විශේෂයෙන් ආහාර සුරක්ෂිතතාව සහ පෝෂණ සුරක්ෂිතතාව වෙනුවෙන් රජයේ ඉදිරි වැඩ පිළිවෙල අනුව ලෝක ආහාර වැඩසටහන (WFP) සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීම පිළිබඳව සාකච්ඡා ⁣කෙරිණ.

අග්‍රාමාත්‍ය අතිරේක ලේකම් සාගරිකා බෝගහවත්ත මහත්මිය සහ ජ්‍යෙෂ්ඨ සහකාර ලේකම් එම්.එච්. ඒ. එම්. රිෆ්ලාන් මහතා ද මෙම අවස්ථාවට සහභාගී විය.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය

අරුවක්කාලු ඝණ අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණ ව්‍යාපෘතිය අගමැතිනියගේ නිරීක්ෂණයට.

බස්නාහිර පළාතේ ඝණ අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණය කිරීම වෙනුවෙන් කැලණිය සහ පුත්තලම අරුවක්කාලු ප්‍රදේශ කේන්ද්‍රකර ගනිමින් ආරම්භ කළ ව්‍යාපෘතිය නිරීක්ෂණය කිරීමට අග්‍රාමාත්‍ය ආචාර්ය හරිනි අමරසූරිය ඇතුළු මැති ඇමතිවරුන් පිරිසක් ඔක්තොම්බර් 26 වනදා සහභාගී විය.

මෙම අවස්ථාට නියෝජ්‍ය අමාත්‍ය එරංග ගුණසේකර, පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් වන ලක්ෂ්මන් නිපුන ආරච්චි, අසිත නිරෝෂන්, අරුණ පනාගොඩ, දේවානන්ද සුරවීර, අජිත් ගිහාන්, හිරුණි විජේසිංහ, ගයාන් ජානක, ෆයිසාල් මොහොමඩ් යන මහත්ම මහත්මීන්ද , කොළඹ, ගම්පහ, කළුතර, පුත්තලම දිස්ත්‍රික් ලේකම්වරු ද , ප්‍රදේශයේ ජනතා නියෝජිතයින්ද ප්‍රදේශයේ ජනතාව ද පරිසර සංවිධාන නියෝජිතයින්ද සහභාගි වූහ.

අග්‍රාමාත්‍ය මාධ්‍ය අංශය